Szép ErnőKávécsarnok
2019. szeptember 28.
Szereposztás
- NagysádTakács Katalin
 - Tisztelt úrKoltai Róbert m.v.
 - RoziKátai Kinga m.v.
 - Egy kisasszonyBíró Dorottya m.v.
 - Másik kisasszonyBérczes Borbála m.v.
 
- rendezőKovács Kristóf
 - díszlettervezőOndraschek Péter
 - jelmeztervezőKolonics Kitti
 - dramaturgNémeth Nikolett
 - zenei vezetőKornél Kovács
 - világításSokorai Attila
 - súgóBarnet Mónika
 - a rendező munkatársaSzitás Bernadett
 - koprodukciós producerSzabó Ágnes
 
Szép Ernőről sok mindent lehet, sőt érdemes tudni. Ehelyt két ilyen mindent emelnénk ki: azt, hogy, Molnár Ferenccel egyetemben, a magyar nyelv egyik megújítója, méghozzá mindketten úgy újítottak, hogy az utca és az éjszaka nyelvét vitték fel a színpadra. Ez a nyelv a szegények, a megalázottak és megszomorítottak nyelve: a kis cselédeké és az ordas csibészeké, illetve a magukat arisztokratává felstilizáló igyekvő kispolgároké, a XX. század elejének káoszában lubickoló és/vagy fuldokló kis senkiké.
Szép Ernő egész életében megmaradt a nagyvilágba bemerészkedő zöldfülűnek, világéletében tágranyílt szemmel, enyhén hideglelős csodálkozással szemlélte a nagyvilági életet. Dzsungelnek látta.
Minden rendes dzsungelben akad legalább egy tisztás; a béke szigete, ahol nem faljuk fel egymást, de ha mégis, akkor legalább késsel-villával. Itt, a tisztáson – Szép Ernő Kávécsarnok néven nevezi – szelídebb kinézetű vadak laknak, látszatra nem olyan rikítóak, viszont jóval békésebb természetűek. Látszatra. Mert elég egy, a megszokottnál valamivel kevésbé felületes pillantást vetni rájuk, hogy ráébredjünk: ezek is vannak olyan veszélyesek – kivált legfélelmetesebb ellenségük, önmaguk számára – mint az igazi ragadozók. Csak késsel-villával, ugyebár.
Szép Ernő örökösének az engedélyét a Hofra Kft. közvetítette.
Koprodukció a Budaörsi Latinovits Színházzal

